18.1.12

Interview : Zeppy Zep

Piatkový (20.1.2012) Hochspannung! neprinesie len jedného zahraničného hosťa, ale po prvý krát sa na Slovensku predstaví aj poľský Zeppy Zep. Krakovský producent je jedným z predstaviteľov PL Funky, spolupracuje s IDA World Championship a tvorí vo FL Studiu. O tom všetkom a ešte mnohom ďalšom sa dozviete viac v nasledujúcom rozhovore.


Pravdepodobne najväčšej pozornosti sa ti dostalo ako členovi tzv. PL Funky (poľskej verzie UK Funky). Ako sa tomuto 'hnutiu' momentálne darí?
Je to zaujímavé, pretože UK funky je viac menej mŕtve, sčasti ho nahradili tieto future "akokoľvek to voláte" veci, no nášmu hnutiu sa darí dobre, plánujeme vydať ďalšiu kompiláciu už túto jar. Vyjde to na dvanásťpalci, ale aj digitálne.

Ostaňme ešte chvíľu v Poľsku. Je pomerne zaujímavé, že vy (narozdiel od Slovenska) máte pomerne rozvinutú scénu, obzvlášť, keď sa bavíme o deepovej / inteligentnejšej bass music. Prečo je to podľa teba tak?
Skutočne neviem, ale predpokladám, že je to ťažká práca promotérov, ktorí neustále bookujú kvalitných umelcov a zároveň vzdelávajú publikum. A kedže Unsound sa stáva jedným z najrešpektovanejších festivalov, tak si nemôžeme želať viac, skvelé akcie sa objavujú skoro každý víkend, obzvlášť vo Varšave a v Krakove.

A teraz konečne trochu viac o tebe :) Ako si sa dostal k produkcii?
Môže to znieť lacno, ale vždy som chcel robiť hudbu. Keď som mal asi trinásť, kúpil som si časopis "Estrada i Studio", ktorý obsahoval aj cd-čko. Na ňom som objavil Fruity Loops 4.0 Demo a začal som sa s tým zabávať. Páčilo sa mi ako to všetko znelo a ako to reagovalo na moje akcie. Učil som sa tak, že som si otváral projekty iných ľudí, ktoré boli priložené k programu a pozeral sa ako to všetko funguje, ako môžem vyrobiť zvuky, ktoré som si predstavoval.

Rx - Orbit (Zeppy Zep Remix) by zeppy zep

Keďže sám som používateľ FL Studia, neodpustím si nasledujúcu otázku - stále ešte používaš tento program? Čo ti na ňom vyhovuje a čo naopak vadí?
Haha samozrejme! Všetky moje skladby sú vyprodukované vo FL Studiu. Mám rád ten odschoolový nádych, baví ma aj vzhľad UI, nie je únavný ani rušivý. Ableton je skvelý s jeho minimalistickým štýlom, ale vyzerá to tak, že mám rád trochu viac neporiadku. Len sa pozrite na plugin Sawer - nevyzerá pekne? No a čo mi vadí - neviem ako je to vo verzii 10, ale strečovanie a hľadanie presného tempa väčších súborov je frustrujúce. Iný software vie vypočítať tempo za behu, tu to trvá nejaký čas a vo väčšine prípadov to ani nie je presné.

Si zainteresovaný vo viacerých projektoch okrem djingu a produkcie - spolupracuješ s IDA DJ World Championship a tiež som videl tvoji hudbu v krátkom videu. Baví ťa, keď sa tvoja hudba dostane mimo bežného kontextu?
Spolupráca s IDA World siaha dokonca ešte ďalej, robím všetok design, dokonca aj vizualizácie. Skladanie hudby pre krátke videá, alebo animácie je skvelé! Robil som niekoľko takých projektov, viac-menej komerčných a jediné, čo môžem povedať je, že ma tento štýl práce baví. Musíš správne trafiť náladu a hudba musí mať rušné aj lenivé pasáže, aby to ľahšie sedelo k určitým scénam.

Sonic Router Mix by zeppy zep

Preferuješ vinyl alebo digital a prečo?
Nie som veľký zberateľ vinylu, ale pochopiteľne vinyl. Pretože sa ho môžeš dotknúť, cítiť ho, ovoňať obal.

Dal si si nejaké predsavzatia do roku 2012?
Mojím novoročným predsavzatím je rozhodne Zeppy Zep EP. Sakra, toľko dobrých príležitostí som premeškal, že teraz musí byť správny čas, teraz alebo nikdy! :)
Zeppy Zep | soundcloud | facebook

0 comments:

Post a Comment