11.1.12

Interview : Submerse

Submerse, headliner najbližšej Hoschspannung! párty navštívi Bratislavu už v piatok 20. januára a pri tej príležitosti sme sa rozhodli s týmto agilným mladým producentom porozprávať. V nasledujúcom rozhovore prezradil niečo o svojom plánovanom odchode do krajiny vychádzajúceho slnka, čo robí, keď práve netvorí hudbu, alebo aké vlastnosti sú podľa neho pre producentov dôležité. A mnoho ďalšieho, tak hor sa do čítania!


Takže zo všetkého najskôr - počul som o tebe, že sa sťahuješ do Tokya. Je to pravda? Prečo?
Áno, je to pravda! Sťahujem sa už druhého februára. Bol som tam v apríli hrať a musím povedať, že ma to uchvátilo. Už od malička som veľký fanúšik japonskej hudby. Mal som bláznivú obsesiu jpop-om a japonskou hudbou k videohrám, keď som bol ešte dieťa. Je možné, že tam strávim iba rok, ale myslím, že je to proste niečo, čo musím urobiť. Je tam veľa obrovského talentu, takže je to momentálne veľmi vzrušujúce miesto.

Povedal by som, že rok 2011 musel byť pre teba veľmi vydarený. Sú nejaké momenty, ktoré obzvlášť stáli za to?
2011 bol fantastický rok! Mal som sa naozaj dobre. Toľko skvelých momentov, že je ťažké z nich vyberať. Pochopitelne, djing v Japonsku bol pre mňa jeden z vrcholov, ale mal som aj niekoľko skvelých vystúpení v európe a tiež množstvo výborných hraní v UK. Najlepšie vystúpenie, ktoré som navštívil bolo Final Fantasy Distant Worlds Orchestra v Londýne, bol to úplne úchvatný zážitok a veľmi inšpiratívny. Počas roka som tiež stretol množstvo skvelých ľudí, takže celý rok stál naozaj za to!

Skúšal som to vygoogliť, ale bez úspechu - odkiaľ pochádza tvoj hudobný alias Submerse?
Myslím, že to bolo na začiatku roka 2008. Vystupoval som ešte s ďalším DJom, ktorý si hovorí Nate (a ktorý je momentálne na Sub.FM a organizuje výbornú klubovú noc v Londýne -Take Over). Požiadali nás, nech namixujeme set pre jednu párty a mali sme asi deň na to aby sme im poslali demo. Strávili sme hodiny vymýšľaním a hľadaním inšpirácie na internete, a myslím, že na konci sme toto slovo našli v slovníku. Nie je to práve najlepší príbeh vzniku názvu, ale odvtedy mi prischlo.

Tvoja produkcia je pomerne rôznorodá - od melancholických future garage trackov až po mutant bass 'pecky'. Ako udržiavaš rovnováhu medzi týmito dvomi hudobnými 'tvárami' ?
Už veľmi dlho som fanúšik garage a tiež veľký fanúšik ambientu v hrách a ambientu všeobecne. Bolo to pre mňa teda prirodzené vydať sa touto cestou, keď som okolo roku 2006 začal produkovať na pravidelnej báze. Celkom ma aj chytil dubstep, ale chýbal mi tam garážový swing, takže som ostal pri tomto. Snažím sa dostať do hudby čo najviac osobných vplyvov - od jpop-u po klasiku. Momentálne produkujem garage, autonomic drum and bass, hip hop, speed garage a ďalšie. Iba nedávnom som začal robiť naozaj heavy bassline music. Stále sa snažím držať beaty tak 'garážové' ako to len ide, ale mal som pocit, že potrebujem spraviť aj niečo viac klubové.

They Always Come Back (Forthcoming Apollo) by submerse

Kanji Kinetic ma veľmi ovplyvnil v tomto, jeho tracky znejú v klube naozaj ničivo a to ma inšpirovalo. Mám tendenciu robiť skôr kľudnejšiu hudbu a teraz o to viac, že som sa rozšíril aj na polia autonomic-u a wonky. Stále budem robiť aj tvrdšie skladby, ale je pre mňa pomerne tažké byť priveľmi rôznorodý. Veľa ľudí, ktorých bavia moje deepovejšie veci veľmi "necítia" tie tvrdšie a naopak. Myslím, že sa stále snažím nájsť tú dokonalú rovnováhu a pracovať na 'Submerse' zvuku, takže ľudia budú hneď vedieť, že ide o mňa. Baví ma byť rôznorodý a nie zaškatuľkovaný. Páči sa mi predstava pracovania na vlastnom zvuku a nie hovoriť - áno je to štýl x, ale je to moja vlastná vec.

S obrovským množstvom vydaných trackov na konte, čo by si povedal, že je najdôležitejšia vlastnosť producenta?
To je ťažko povedať. Mám rád originalitu a ešte viac, keď dokážem počuť osobné vplyvy. Ak je hudba veľmi osobná, tak podľa mňa odráža akúsi hlbšiu úroveň. Mám rád aj kvalitnú produkciu, ale aj keď skladba nemá najlepšiu ekvalizáciu, mixdown atď, tak je to v poriadku - pokiaľ má výborné akordy, melódiu a je muzikálna. Čokoľvek z čoho ma šteklí chrbtica je presne to, čo ma baví!

Ty ale nie si len dj a producent - ako sa darí tvojmu vydavateľstvu Night Audio?
Night Audiu sa darí dobre. Založili sme tento label s KingThing v roku 2009. Mali sme pomerne dlhú prestávku od posledného releasu od EL-B, ale teraz sme späť s EPčkom od Milyoo, ktoré by malo vyjsť v nasledujúcich pár mesiacoch. Začali sme aj nový label No District, na ktorom chceme tlačiť všeličo, od bass music, hip hop, chiptune až po juke. Máme nachystané úžasné projekty, ale viac sa dozviete čoskoro.

Život človeka však nepozostáva len z práce, takže prezraď čo robíš, keď sa nevenuješ hudbe?
Čím ďalej tým viac je to hlavne o hudbe, haha. Som veľký fanúšik anime, takže ak nerobím niečo s hudbou, tak dobieham nové epizódy. Tiež hrám videohry, ale ani zďaleka nie toľko ako kedysi! Som velký fanúšik RPG.

Submerse - Mix About You by submerse

Musím povedať, že ľudia sa veľmi tešia na to, že prvý krát zavítaš na Slovensko. Čo môžu od tvojho setu očakávať?
Skvelé! Aj ja sa na to veľmi teším! Myslím, že to bude trochu zo všetkého, párty vibes a niečo pre každého. Od garage - bassline - rave po 170tkové veci na konci, ukázať čo všetko ma baví. Možno nie ambient haha, viac klubové veci tentokrát!

A čo na čo sa môžu všetci tešiť od teba v roku 2012?
Kopec vecí už mám naplánovaných. Nejaké releasy mi vyjdú na sesterskom labeli R&S Apollo, Hospital records Med School Music, remix na Senseless records a možno sa podarí aj album! Mojim cieľom je pracovať tvrdo ako vždy a stále sa vyvíjať dopredu! Veľa vecí sa chystá na No District, takže sa na tento rok veľmi teším!

Submerse | soundcloud | facebook

0 comments:

Post a Comment