15.3.11

interview : Felix



Felixa možno po hudobnej stránke považovať za veľmi pracovitého človeka. Založil pár klubových akcií, pilne zremixoval naše skladby a v neposlednom rade prijal pozvanie na 1. narodeniny nášho magazínu Splash! Ako to všetko prebieha a aký je jeho hudobný vzťah k dedičke hotelového impéria sa dozviete v interview


Historici ťa zrejme poznajú pod pseudonymom Andrey. Väčšinu akcií si hrával v štýle drun'n'bass-u a luquid-u, od ktorého si sa teraz utiahol k electru a bassline-u a zmenil si meno na Felix!. Ako a hlavne prečo prebehol tento vývoj ?

Je pravda, že na začátku - nejsem si jistý ale mám pocit, že koncem roku 2001, jsem opravdu hrál drun'n'bass a liquid funk, ale to jsem záhy opustil. Bavilo mě víc techno, tedy jeho měkčí podoby jako acid techno, funky techno, tech house a tech electro. To jsem hrával celkem úspěšně asi 2 roky, načež jsem začínal koketovat s německým electrem a electro housem. Bavilo mě hodně prolínat styly, stavět sety od house, až po techno. To jsem si ještě říkal Andrey. Změna přišla asi před třemi lety, kdy mě většina z toho co jsem hrál přestala bavit. Jednoduše jsem se hudebně posunul dál. Se změnou stylu jsem si změnil i nick a zeptej se mě proč zrovna na Felix!, jednoduše mě to jeden den napadlo (smích). Důležíté je, že už lidi vědí co ode mne mohou čekat.

Z vlastnej skúsenosti viem, že ti to za mixom veľmi dobre funguje a v poslednej dobe si okúsil aj možnosť produkcie skladieb, presnejšie vo forme remixu. Čo ťa na tom tak zaujalo ?


Remixování je určitě způsob jak vyjádříš svoje pocity a svůj pohled na originál. Pracuješ s původními samply, ale kousek po kousku k tomu přidáváš něco ze sebe. Zachováš část originálu, ale výsledek je úplně v jiném duchu. To mě na remixování opravdu baví. S vlastní produkcí teprve začínám, ale doufám, že tento rok už
konečně něco vlastního vydám.

Dopočul som sa, že si doma schovávaš celkom peknú zbierku platní. Podľa čoho si ich vyberáš a následne nakupuješ ?

Desky už nekupuji tak jako dřív, ale pořád je to sběratelská vášeň. Důvod abych si vinyl koupil je jednoduchý - musí na něm být něco výjmečného, něco co vyniká nad ostatní produkcí, něco co mě posadí na prdel. Pak to chci vlastnit nejen ve formě mp3. Navíc s deskami kolikrát do ruky dostanu i úžasně graficky pojaté obaly.

 Návštěvníci - Úvodní Melodie (Felix!'s Simple Cosmic Edit) by Felix! 

Začiatkom roka ste si s dMIT.RY-m a Thiew-om vytvorili v Chapeau Rouge vlastnú klubovú noc We Are RavePropaganda', (W.A.R.P). Prezraď za čím všetkým ešte stojíš?

Koncept tohodle mejdanu myslím nejlíp popsal Dmitry v jednom z posledních rozhovorů. Všichni tří žijeme v Praze a baví nás podobný zvuk. Několikrát jsme spolu hráli a udělat pravidelnou párty bylo už jen logickým vyústěním naší dosavadní spolupráce. Baví nás svěží zvuk a chceme ho pouštět publiku, které na něj slyší. rádi bychom vozili zajímavá jména a zvali naše kamarády, kteří to mají hudebně podobně jako my. A už teď prozradím, že na květen chystáme první zahraniční jméno.
V Praze ještě stojím za akcí Picnic v klubovně 2. Patro. Picnic je takové mé dítě. Narozdíl od W.A.R.P. zde s kolegou Zorinem prezentujeme různé fůze nu disca, balearic house, indie a cosmic disca. To jsou styly, které mě opravdu baví a jsem rád, že se v Čechách pro tenhle druh elektroniky konečně začíná blýskat na lepší časy.


V Čechách sa klubová scéna rozrastá, posledné mesiace minulého roka sa u mňa zapísali mnohými menami, ktoré prijali pozvania do všemožných podnikov v Prahe a v Brne. Ako to vidíš s vašou klubovou scénou ? Smerujete k europskému meritku ?

Nevím, jestli k evropskému měřítku, ale určitě v republice přibývají akce, kde můžeme slyšet opravdu zajímavá a aktuální jména. Jsem moc rád, že tu existuje zdravé jádro promotérů, kteří vidí dál, než jen za sousedovic stodolu”. Češi jsou neustále zvyklí masově přijímat to, co v zahraničí je už téměř out. Navzdory tomu se v současné době evropským hudebním měřítkům přiblížujeme víc, než kdykoliv předtím.

Viem, že mi skrývaš jedno tajomstvo, ktoré ale postupom času odhaľuješ. Haris Pilton!

Haris Pilton loves disco and Paris Hilton.

0 comments:

Post a Comment