27.12.10

SplashMix 005 >>> Rex

REX je prvým djom mimo československa, ktorý dostáva priestor v Splashmixoch. Je autorom stránky MNUVRS.COM, výborným djom a producentom pôvodom z Anglicka, v súčasnosti žijúci v Nemecku a čoskoro sa sťahujúci do Holandska. Pre Splash namiešal eklektický mix plný rôznych štýlov a chutí, okorenený vlastnou produkciou. Tak nech sa dobre počúva!

Ahoj, mohol by si si nám, resp. našim čitateľom predstaviť?
Volám sa REX... a je pre mňa ťažké sa sám predstavovať, to by zvládol lepšie niekto iný... ALE...všetko čo v tejto chvíli poviem je... nezabudnite moje meno :)

Ako by si opísal zvuk tvojho mixu pre náš magazín?
Chcel som, aby "zvuk" môjho mixu pre Splash bol čo najbližší pocitu, ktorý sa snažím dosiahnuť pri mojich DJských vystúpeniach. Rád miešam tech-bassline a syntezátorové uplifting traky ktoré majú "vibe" a istú surovosť... veci z ktorých máte chuť povedať "yeah, to je ono... a počkaj na ten krutý drop!"... veď viete...
Skladby som volil tak aby na seba nadväzovali a bol tam nejaký vývoj. Tiež som chcel ukázať a otestovať moju najnovšiu produkciu. Mám hotové 2-3 nové tracky, ktoré som chcel zahrať, takže išlo hlavne o to, ktoré a kedy. Vedel som, vďaka tomu čo som si na Splashi prečítal a aj vďaka tomu čo mi chalani povedali, že Splash bude presne to správne miesto na takýto test... Kto vie, možno sa ľuďom nebudú páčiť, možno mne samému sa prestanú páčiť po roku... Hlavný pre mňa je však pocit, ktorý mám z procesu tvorby ako prijatie od cool/populárného kritika/facebookovej stránky.

Mohol by si nám prezradiť o tvojej produkcii trochu viac?
Myslím, že som prešiel pomerne typickým produkčným začiatkom. Bol som činný ako dj už niekoľko rokov a vždy som mal veľké nápady na vlastné skladby. Vážnejšie som sa produkcii začal venovať posledné dva roky a až pred rokom som dokázal spokojne zahrať vlastný track. Môj kamarát ma naučil niečo o dynamike zvuku a pomohol mi s technickou stránkou veci. Vždy som však mal "dobré ucho" a vedel ako spraviť prirodzene znejúci rytmus (hral som 4 roky hip-hop, robil dj battle, a to všetko ešte predtým ako prišlo Serato) a tiež build-upy s "extatickým" pocitom v momente drop-u. Ale presvedčiť ľudí mimo štúdia už je druhá vec. Rozhodne sa však riadim reakciou ľudí. Veľmi ľahko sa dá povedať, či sa ľudom páčia vaše veci.
Čo sa mojho produkčného setupu týka, mám to veľmi jednoduché - Ableton a midi klávesy. Sem tam použijem aj živé nástroje alebo perkusie. Často sa tiež vraciam do mojich hip-hopových čias a prechádzam moje staré platne, poškodené nahrávky a hlavne veci ktoré ma - dúfam - prekvapia!

Ako to vyzerá s tvojimi parties?
Mal som to šťastie, že som stretol veľmi otvorených promotérov v Nurembergu, kde sme usporiadali pár akcií - pričom obzvlášť jedna stojí za zmienku - 2Digital. Dosť sme experimentovali, vedeli sme, že chceme hrať hlavne nové veci. Takže ja som hral elektro a new skool bassline, veci čo ľudia vôbec nepoznali, v čase ešte pred Crookers. Bolo to osviežujúce, ale tiež som to považoval za svoju zodpovednosť predstaviť to, aby ľudia mohli rásť s našou pravidelnou nocou. Bolo to uspokojujúce, aj keď prvé noci boli náročné. Našťastie, mali sme veľmi dobré reakcie, takže sme mohli pokračovať. Bolo skvelé sledovať ako sa z niektorých djov, ktorých sme zavolali stali veľké mená, no niektorí sa zasa hrali na niečo čo neboli. Dosť ma naštvalo  ako si mohli myslieť, že sú naozaj takí veľkí. Vtedy som si ešte viac uvedomoval, ako niektorí dji môžu byť citliví na svoje ego.

Nejaké plány do budúcnosti?
V najbližších dňoch sa sťahujem do Amsterdamu. V súčasnosti žijem na južnom Nemecku a "scéna" tu prakticky neexistuje. Smutné na tom je to, že miestna "scéna" nemá záujem o nič nové. Možno je to miestnou strhanosťou, alebo nedostatkom pozornosti. Ako neberte ma zle, ten "minimal-tech" zvuk je podľa mňa v poriadku, ale ten hype okolo neho je nezmysel! Som veľmi zvedavý na to, čo ponúkne Amsterdam. Viem, že tu vládnu ľudia ako Afrojack, ale pre mňa bude asi zaujímavejšie s čím prídu lokálny producenti.



Tracklist :
01. Modeselektor - Art & Cash (SBTRKT Remix)
02. Tensnake - Coma Cat (Round Table Knights Remix)
03. Tic Toc - Busy Signal (Acapella)
04. Ink & Needle - Tattoo Thirteen
05. Daniel Haaksman feat. Seguindo Sonhos - Hands Up (Jan Driver Remix) 
06. BOTNEK - Restatta (VIP Mix)
07. Douster - King Of Africa (REX Edit)
08. SYMONE  - Runnin'
09. Justin Martin & Ardalan - Mr. Spock
10. Ben Sharkey - Actually (A.D. Cruze Club Dub) 
11. Angger Dimas & Static Revenger - Long Time 2010 
12. GIO Ft. A Girl And A Gun - Woop It Up (Mr.Vega Thunder Jungle Remix)
13. REX - Punch 
14. Skrillex - With Your Friends (Long Drive)
15. DJ Zinc  - Super Sharp Shooter (Jack Beats Remix)
16. Disco Of Doom - Sex Face
17. Gigi Barocco - Where Is It (Aniki Remix)
18. Sekta f. Spoek Mathambo - Peterpan
19. REX - Blip!
20. REX - DreamVille 

0 comments:

Post a Comment